10 November, 2011

eR De eS si mufarile lor beton

Routerul meu a crapat dupa vreo 10 ani de serviciu ireprosabil. A crapat la scurt timp dupa ce cei de la RDS au scos modemul si am trecut pe conexiune Broadband, Fibra sau cum ii mai zice.
Cred ca l-a bulversat faptul ca 10 ani a mers cu 512Kbps iar acum merge cu 7Mbps.
Dupa indelungi cautari pe net, m-am hotarat si am luat un TP-Link TL-WR1043ND in speranta ca si acesta va rezista cel putin la fel de mult si va avea semnal ceva mai bun pe terasa. Lucru foarte util vara!

Surpriza majora a fost la montare, defapt la setarea lui. Nu recunostea conexiunea WAN pentru nimic in lume si cu un alt router de proba merge perfect!
Cautand eventuale probleme si solutii pe net, am devenit si mai frustrat, toata lumea il lauda, toti spun ca in 2 minute erau conectati la net cu viteze incredibile etc. Doar eu stateam si ma uitam la el si ma gandeam ce sa fac cu el.

La sugestia celui mai tare IT-ist din zona Brasovului, am verificat cutia care o am in casa, cu cablul tras de RDS de la cutia de pe strada. Mufarea, care daca se poate numi asa, consta intr-un singur cablu de retea la care din cele 8 fire, 2 sunt folosite pentru telefon si restul de 6 pentru conexiunea de net.
Nimic neobisnuit dar, daca isi mai ia cineva Router cu WAN Gigabit, sa-si noteze ca aceasta conexiune are nevoie de toate cele 8 fire pentru a functiona si nu doar de 6 cum sunt cele standard.

Deci, daca aveti Router TL-WR1043ND si nu recunoaste conexiunea WAN verificati mufarea celor de la RDS. Unii au avut noroc de o echipa faina care a facut treaba ok, altii au avut parte de cate un Dorel.



2 comments:

  1. Eu am TP-link wr-340D si nu am bai deloc. :D Mersi de sfaturi.

    ReplyDelete
  2. Nici eu nu am avut pana cand sa crape vechiul D-Link.
    M-am entuziasmat tare si am zis ca o sa fie o diferenta dar nu m-am gandit ca trebuie sa fac atatea ca sa si mearga...

    Stiu ca am cautat mult pe net si nimeni nu zicea nimic, poate pot ajuta si eu pe cineva!

    ReplyDelete